Informacje o planowanym rejsie w 2016 roku

1. Termin: 1-15 października (sobota-sobota). - Rozpoczniemy ten rejs tylko 4 dni później niż w 2015 roku, a to był dobry termin z uwagi na wiele korzystnych czynników: niski koszt jachtu, pogoda bez upałów, brak tłoku w portach i tawernach, a w Grecji jeszcze słonecznie i ciepło - mamy więc przedłużone lato.

2. Jachty: Ostatecznie wyczarterowaliśmy dwa jachty: 11 osobowy S/Y IKAROS, typu Cyclades 50,5 francuskiej firmy Beneteau i 10 osobowy S/Y ARION niemieckiej konstrukcji typu Bavaria 49. Pływałem na obu - to wygodne, szybkie i bezpieczne konstrukcje. Warto je zobaczyć klikając w Cyclades 50,5 lub w Bavaria 49.

3. Koszt rejsu: czarter + samolot + koszty wyżywienia, paliwa i organizacyjne - łącznie ok. 900 Eu/2 tygodnie/osobę.

4. Załoga:

S/Y IKAROS: Kaziu Prezes i Jego córka Magdalena, Joasia wraz z Robertem, Regina, Benek i Jego syn Michał, Kaziu M.; Alicja i Markek B. Na pokładzie mamy zatem 10 osób & kapitan Ryszard Szczerban = 11 i tyle oczekuje Nasz jacht. 5 osób załogi pływało w ubiegłym roku ze mną po cudownych Cykladach na S/Y IKAROS - tak więc szykuje się niezła żeglarska wyprawa.

S/Y ARION: Barbara, Małgorzata, Zenobia, Henryk, Janusz, Jarosław, Lechosław, Rafał, Zenon - to 9 osób & kapitan Krzysztof Laskowski i jest już komplet załogi:)

5. Trasa rejsu:  W załodze IKAROS jest kilka nowych osób i być może omijanie "sztandarowych" miejsc na Cykladach, na których część załogi już była, byłoby błędem - chyba, że będą w zamian miejsca inne, równie urocze. Ja wielokrotnie będąc na Cykladach jestem nieustannie zafascynowany urokiem wszystkich miejsc i uważam, iż nawet ci, co byli w ubiegłym roku z radością wrócą na znane sobie wyspy i znajdą, jak ja ich "inny wymiar". Proponuje zatem dla obu załóg trasę tradycyjną i sprawdzoną jak obok na mapce -  kliknij mapke po prawej!!! z zamiarem odwiedzenia miejsc ostatnio ominiętych (wiemy, że będziemy na morzu i na rejs duży wpływ ma pogoda, na którą my już wpływu nie mamy:)  - Na czerwono i niebiesko trasa full, którą często realizowałem w 100%, a na zielono jej skrócony wariant powrotny z powodu niepomyślnych wiatrów.
W opracowanym Informatorze rejsu w 2016 roku przedstawiłem również inny wariant trasy z myślą o tych, którzy byli na rejsie w ubiegłym roku, ale nie tylko. Decyzję wyboru trasy możemy podjąć nawet w Atenach, po przeanalizowaniu wariantów przedstawionych w informatorze.

6. Podróż do i z Aten: Załoga S/Y IKAROS leci z Berlina do Aten i z powrotem linią easyJet. Wylot z Berlina: kapitan 30 września (piątek), załoga 1 października (sobota) o godzinie 16.30 i planowo w Atenach o 20.20. Powrót 15 października (sobota), wylot o 21.00 i w Berlinie o 23.00. Do i z Berlina planujemy, wzorem ubiegłego roku dojechać wynajętym mikrobusem. Za organizację tego wyjazdu odpowiada Kazimierz - prezes.
Załoga S/Y  ARION wylatuje z Modlina 30 września (piątek) o 20.30 i planowo będzie w Atenach o 00.10 w sobotę. Wylot z Aten 15 października (sobota) o 17.00 i planowo w Modlinie o 18.45. (informacja od J. Banaszaka).

7. Informator o rejsie: na spotkaniu obu załóg  w dniu 3. września 2016 r. wręczyłem wszystkim jego uczestnikom nowy informator o rejsie w 2016 roku.