1997 rok. Autobusem rejsowym dojechaliśmy do Neapolu.
Tam czekał nas busik, którym dojechaliśmy do Reggio di Calabria, gdzie w porcie stał S/Y "Dar Świecia"

"Dar Świecia" z obiema załogami w Reggio di Calabria

W drodze do Catanii przywiało, kapitan idzie do nawigacyjnej szukać na mapie miejsca schronienia

Tym uroczym miejscem okazała się płytka zatoczka u podnóża niezapomnianej cudownej Taorminy na Sycylii.
Poniżej S/Y "Dar Świecia" w pełnej krasie... Dzielny, wygodny, stalowy jacht.

W drodze do Catanii (Sycylia) kąpiemy się na otwartym morzu. Ola polubiła skoki z rufy.

Po odwiedzeniu Catanii i Syrakuz z Portopallo - południowo wschodniego portu Sycylii wypłynęliśmy wieczorem,
aby rankiem zawitać do stolicy Malty La Valletty.

Poza Maltą, odwiedziliśmy nieopodal leżące wyspy Comino i Gozo. Później skierowaliśmy się ku SW Sycylii zawijając do portu Marsala.
Ola, Kasia i Michał szybko znaleźli włoskich przyjaciół.

Michał nawet zdecydował się na więcej...

Awarię chłodzenia silnika naprawialiśmy trzy dni. W tym czasie dowiedzieliśmy się, że w tej części Sycylii produkują znane na całym świecie doskonałe wino. Na środku miasta jest fontanna. Zaprzyjaźnieni włosi wyjaśnili inspiracje do rzeźby na środku fontanny mówiąc: "czy widzieliście pijaną winem kobietę i osła - tak to tak wygląda". Trzeba mieć dużo fantazji i odwagi, aby z tego powodu robić fontannę i to w takiej formie.

Z Sycylii płyniemy na Capri. Zobacz więcej na Wikipedii.

Do tej słynnej Lazurowej Groty na Capri można wpłynąć po godzinie 10 rano małymi łódeczkami, których sternikami są Włosi. Bilety na ten krótki rejsik należy kupić w przycumowanej do brzegu większej łodzi napisem BIGLETERIA . Tak zaplanowałem rejs, aby być przed grotą tuż po świcie. Mieliśmy dużo czasu i upajaliśmy się pięknem groty wpływając do niej wielokrotnie na pontonie i wpław.

Przemek wewnątrz zrobił zdjęcie

Po zwiedzeniu lazurowej Groty popłynęliśmy do Marina Grande na Caprii.

Zwiedziliśmy stolicę Capri i wyżej położoną Anacapri. Wjechaliśmy również kolejką linową na najwyższy szczyt wyspy Monte Solaro 589 m npm.
Nieco niższy (
354 m npm) jest szczyt Monte Tiberio na którym była Villa Jovis - jedna z dwunastu willi zboczonego cesarza Tyberiusza.

Oglądaliśmy z tej perspektywy skały Faraglioni. 5 lat wcześniej płynąłem między nimi jachtem "WDA"  z Jackiem Grabowskim i...

Z Caprii popłynęliśmy do Salerno, aby zwiedzić Pompeje i przyjaciółkę Babci Oli z lat szkolnych, która wyszła za Włocha i tam mieszkała.

Później popłynęliśmy do Fiumicino, aby zwiedzić Rzym i zdać jacht następnej załodze. To był długi, pełen wrażeń i udany rejs.

Członkami załogi byli: Ela, Ola, Kasia, Ula, Lesio, Michał i Przemek.