W dniach 26 kwietnia do 11 maja 2014 roku trwał rejs na S/Y IKAROS

1. Podsumowanie rejsu.

a) Wstęp. Do Aten  przylecieliśmy 26 kwietnia o 0210 czasu lokalnego czyli o godzinę do przodu w stosunku do Polski. Po godzinie byliśmy na jachcie w Marinie Alimos. IKAROS czyściutki i pachnący czekał na nas. Przykrą niespodzianką w marinie, były zamknięte toalety. Na jachcie umyliśmy tylko ząbki i szybciutko  do koi. Ok. 1030 po uzgodnieniach finansowych i odbiorze jachtu przez kapitana od przedstawiciela armatora, poszliśmy na śniadanie do tawerny portowej. Później dokonaliśmy zakupów wyżywienia, a było tego.... W niedzielę ok. godz. 0400 przybyły jeszcze 3 osoby. W rejs ruszyliśmy w niedzielę ok. godz. 1300 po szkoleniu z zakresu bezpieczeństwa żeglugi.

b) Załoga i kapitan:  Załoga była podzielona na 3 wachty

c) Jacht. S/Y IKAROS to jacht francuskiej firmy Beneteau, model Cycaldes 50.5 zbudowany w 2007 roku. Na tym jachcie odbyłem wcześniej 3 rejsy bez awarii i wypadków. Do jachtu nie miałem większych uwag, tak do Jego właściwości nautycznych jak i wyposażenia. Drobniejsze uwagi to:

Zalety:

d) Trasa. Trasa generalnie była taka jak w informacji o przygotowaniach do rejsu:  Ateny, Zatoka Posejdona, Ermaupolis na Syros, Mykonos, Naxos, Amorgos, Vlychada na Santorni, Ios, dodatkowo Sifnos i Serifos (ominęliśmy skutkiem niekorzystnych wiatrów Melos i Folegandros), Hydra, Poros, Methana z gorącymi źródłami również dodatkowo. Methana bardzo nam się spodobała i w ostatni odcinek do Aten ruszyliśmy dopiero o 1300 w piątek 9 maja.  Tuż po 1700 wpłynęliśmy do Alimos Marina i zacumowaliśmy na miejscu S/Y IKAROS. Może błędem było odpuszczenie Delos, może warto było poczekać do 2 maja i jednak je zwiedzić, jeśli już byliśmy tak blisko... Rejs zakończył się bez awarii i wypadków. Wszyscy wrócili zdrowi i radośni. Przepłynęliśmy 381 Mm w 75 godzin, w tym na żaglach 34 godziny.

Zapraszam do mapki rejsu i szczegółowych danych o rejsie

e) Ocena rejsu. Rejs był wyjątkowy z kilku wzglądów:

2. Zdjęcia, głównie Andrzeja. W tym miejscu i tą drogą bardzo Ci Andrzeju dziękuję za wszystkie zdjęcia z wszystkich chwil rejsu. Bez tych zdjęć nie byłoby tego serwisu, przeglądu zdarzeń z naszych uważam, również dzięki Tobie, bardzo udanych wakacji.

» Na początek z 25/26 kwietnia - z drogi do i z Aten

»  teraz fotki tematyczne:

»  (kilka NOWYCH) Stryjenka

»  zdjęcia Lidki i oczywiście Jej Taty

»  życie na jachcie toczyło się również pod pokładem

3. Warto zobaczyć też informacje o przygotowaniach do rejsu.

4. Zapraszam też do Informatora o szczegółowych planach rejsu.